بازدید مدیرعامل مگاموتور از ریزان فلز طوس

بازدید مدیرعامل مگاموتور از ریزان فلز طوس

قائم مقام مگاموتور در مشهد عنوان کرد:

شرکت ریزان فلز طوس یک قطعه ساز و شریک راهبردی در صنعت خودرو سازی کشور به شمار می رود


قائم مقام مدیرعامل در حوزه تامین قطعات و بازرگانی مگاموتور گفت: ما زنجیره تامین را به عنوان شرکای استراتژیک در شرکت سایپا و مگاموتور می بینیم. شرکت ریزان فلز طوس به عنوان اخص در خودکفایی خیلی محصولات به ما کمک کرده اند و ما سابقه همکاری چندین ساله با این شرکت داریم.


مهندس کیومرث مبلغ ناصری، مدیرعامل مگاموتور در حاشیه بازدید از شرکت قطعه سازی ریزان فلز طوس در جمع خبرنگاران گفت: امروز خوشبختانه فرصتی حاصل شد یکی از ظرفیت های فوق العاده کشور در ساخت قطعات با کیفیت خودرو در شهر مشهد را بازدید داشته باشیم. هدف ما از این بازدید و جلساتی که داشتیم شرایط و ظرفیت تولید این واحد بزرگ صنعتی را ببینیم.
وی ادامه داد: در مرحله بعد، اگر موانع در افزایش تولید وجود دارد و برای رسیدن به برنامه و اهداف کمی و کیفی مطرح می شود، برنامه ریزی برای رفع مشکلات داشته باشیم.
مهندس مبلغ ناصری عنوان کرد: صنعت خودرو برنامه ریزی برای افزایش و تنوع تولید در دستور کار دارد. ظرفیت های ساخت داخل در قطعات پیچیده صنعتی خوشبختانه در کشور ما در حد بسیار اعلاء قرار گرفته است. ما برای تولید انواع محصولات جدید نیرو محرکه در صنعت خودرو می توانیم روی ظرفیت های این واحد تولیدی حساب و برنامه ریزی نماییم.
مدیر عامل مگاموتور بیان کرد: اکنون با اطمینان خاطر، تولید هر قطعه با کیفیت در کشور داشته ایم، قطعه وارداتی و جایگزین وجود ندارد و تمام ظرفیت ساخت داخل را درک می کنیم. ما برنامه جهش تولید داریم و زمینه تنوع محصولات را بیش از گذشته فراهم کرده ایم. ما نیاز خودمان را از ظرفیت داخل کشور تامین می‌کنیم.
ایشان تاکید کردند: آنچه من در بازدید از این واحد صنعتی دیدم، سرمایه‌گذاری ارزشمندی در حوزه نیروی انسانی، ماشین آلات، تجهیزات و توان فنی و مهندسی شکل گرفته است. انتظارات مشتریان و صنعت خودرو در توان این واحد صنعتی وجود دارد.
مبلغ ناصری ادامه داد: به دلیل اینکه ظرفیت طراحی و مهندسی معکوس در این واحد صنعتی دست پیدا کرده اند، حتی فراتر از قطعاتی که قبلا وارد کشور می شده است، در این واحد صنعتی امکان ساخت و تولید وجود دارد.
مدیریت عامل مگاموتور افزود: ارتقاء کیفیت و محصول را مشاهده کردیم. این امیدواری را به ما می‌دهد در پروژه‌های جدید نیرو محرکه در طراحی و کیفیت انتظارات سطح بالاتر مصرف کننده را تامین می‌کند.
مهندس علیرضا کهن پور، قائم مقام مدیرعامل در حوزه تامین قطعات و بازرگانی مگاموتور نیز با بیان اینکه زنجیره تامین شرکاء استراتژیک ما هستند و شرکت ریزان فلز در خودکفایی محصول به ما کمک کرده است، گفت: شرکت ریزان فلز طوس روی گیربکس در خودرو و مگاموتور امیدهای خوبی به ما داده است. در پروژه های آتی مگاموتور اولویت اول ما، استفاده از ظرفیت های تولید کنتدگان قدیمی بصورت ویژه است.
وی ادامه داد: ۱۳ سال پیش قطعات فورج سرد و مجموعه چرخ دنده‌های خودرو از خارج وارد می شد، که خدا رو شکر به فضل الهی و تلاش دوستان در شرکت‌های قطعه سازی صد در صد تولید داخل شده است که از تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌کنند. بسیاری از تکنولوژی های تولیدی، هم اکنون در کشورهای اروپایی استفاده می شود. زنجیره تامین ما چیزی کمتر از کشورهای خارجی ندارند.
مهندس جواد ایزدی، مدیر عامل شرکت ریزان فلز طوس نیز در جریان بازدید مدیران شرکت‌های خودرو سازی گفت: شرکت ریزان فلز طوس در سال ۱۳۷۳ در زمینی به مساحت ۷ هزار متر مربع با آرمان تولید و تامین بخشی از نیاز صنعت کشور در زمینه قطعه سازی تاسیس و آغاز به فعالیت نمود. هم زمان با رشد صنعت خودروسازی این سازمان مصمم شد که با برنامه ریزی صحیح و توسعه ماشین آلات و فراهم آوردن زیرساخت مناسب و بهبود تکنولوژی ساخت گامی موثر در راستای نیل به این اهداف بردارد.
وی افزود: از سال ۱۳۸۳ با طرح ریزی فرآيند ساخت در زمینه تولید انواع دنده های سرپلوس و هرزگرد توانست نسبت به تولید و مونتاژ مجموعه دیفرانسیل انواع خودروهاي سواري اقدام نماید.
مهندس ایزدی با بیان اینکه، این مجموعه هم اکنون ۴۰۰ نفر پرسنل در سه شیف کاری مشغول به نقش آفرینی در عرصه صنعت خودرو کشور می باشد، اظهار کرد: بخشی از توان تولیدی و فعالیت های این سازمان عبارتند از: تولید و مونتاژ مجموعه دیفرانسیل گیربکس پراید،تیبا، و پیکان، شاهین و تولید دنده های گیربکس پراید، پیکان، Roa، پژو ۴۰۵ و ۲۰۶ به روش فورج سرد و تولید دنده های برنجی است.
ایشان در خصوص تولیدات کارخانه نیز عنوان کرد: در تولیددیفرانسیل جدید تیبا و همچنین تولید دنده های برنجی دوبل تیبا و تولید رینگ فولادی شرکت ریزان فلز طوس پیشگام بوده و با تولید این قطعات کشور از واردات بی نیاز شده است.
مدیریت با بیان اینکه مواد اولیه تمام قطعات تولیدی داخلی است، عنوان نمود: ۱۰۰ درصد قطعات از جمله واشر، پیچ و پرچ و.... ایرانی است که توسط از تولید کنندگان ایرانی تامین می شود و برخی مواد اولیه نیز توسط شرکت‌های وابسته به مجموعه ریزان فلز طوس تولید می گردد.
مهندس ایزدی با اظهار اینکه ما علاوه بر نیاز خودروسازان، نیاز بازار را نیز تامین می کنیم، گفت: اینکه می گویند کار نیست! کار هست، اما تمایل نیروی انسانی به کار صنعت کمتر شده است. ما نیروهای خود را از طریق فراخوان و مراکز کاریابی تامین می نماییم. نیروهای مجموعه مداوم آموزش می بینند و اثر بخشی آنها سنجیده می گردد و در خط تولید بکار گرفته خواهند شد.
مدیر عامل واحد صنعتی ریزان فلز با اشاره به اینکه فقط در قسمت چرخ دنده‌های فولادی گیربکس انواع خودرو تولید کارخانه بیش از ۳۵۰ هزار قطعه در ماه است، افزود به لطف الهی ما هم اکنون به بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا و نیرو های آموزش دیده و متخصص خود توانسته ایم با تولید قطعات با کیفیت در حد استاندارد های جهانی ، اعتماد کامل خودرو سازان و مشتریان بازار را جلب نمائیم .

قبلیباشگاه مشتریان کارماتک
بعدیبیست و سومین نمایشگاه بین المللی قطعات خودرو